Artikel
13
mei
De voordelen van Inbound Marketing
Leadgeneratie, waarschijnlijk ligt het ook op jouw bordje. Je bent op zoek naar een strategie die kwalitatieve leads genereert en converteert naar klanten. Inbound marketing is je antwoord.
Wat is inbound marketing?
Inbound Marketing is een marketingstrategie en -aanpak die ervoor zorgt dat jij je merk of je bedrijf/product/dienst op een natuurlijke manier positioneert tijdens de aankoopreis (buyer journey) die je toekomstige klant volgt.
Of even concreet; de definitie van inbound marketing:
Inbound marketing is een marketingstrategie die erop is gericht om waardevolle informatie te verschaffen en op deze manier een klant naar een onderneming te laten toekomen. Inbound marketing is veelal gericht op een specifieke doelgroep, de content die men aanbiedt is dan ook met name bedoeld voor deze doelgroep.
Kortom, de juiste informatie op het juiste moment, op de goede plaats. Daar draait het om bij Inbound Marketing. Op deze pagina lees je meer over inbound marketing.
Maar wat heb je er als bedrijf aan? Laten we eens kijken naar een aantal belangrijke voordelen van Inbound Marketing voor jou als marketeer en voor jouw bedrijf.
1. Je voert je marketing acties uit volgens een vast proces en aanpak
Herken je dit? Je werkt je drie slagen in de rondte. Je schrijft blogs, je houdt je social kanalen up to date, je organiseert een event en promoot een nieuwe product of dienst bij klanten en prospects.
Toch heb je het gevoel dat het onvoldoende bij elkaar optelt. Het is veel werk en alles loopt door elkaar. En dan vraagt het management ook nog eens om een rapportage van alle acties.
Inbound marketing is een aanpak en strategie die je niet alleen focus brengt maar ook helpt om gestructureerd en planmatig te werken aan acties die zorgen voor meer bezoekers naar jullie websites, deze bezoekers omzet naar leads en uiteindelijk gekwalificeerd overdracht aan sales.
En met de juiste tooling, zoals Hubspot, dit proces zoveel mogelijk automatiseert en rapporteert. Dat geeft duidelijkheid, overzicht en rust. Hoe lekker is dat.
2. Inbound marketing verlaagt je cost per lead
En dan is inbound marketing ook nog eens een slimme investering. Vergelijk je je inbound marketing met outbound marketing dan levert inbound marketing uiteindelijk betere leads voor lagere kosten per lead. Zo blijkt uit onderzoek van Hubspot dat inbound leads 50% goedkoper zijn dan betaalde leads.
Waarbij een investering in inbound marketing ook nog eens een duurzame investering is omdat content die is gemaakt zijn werk blijft doen, vandaag, morgen en volgend jaar. Sterker nog hoe meer content en hoe langer de content op je site staat, hoe beter deze indexeert en hoe meer deze oplevert.
Dat is een groot verschil met online advertisign (outbound). Een investering van 10,- in een advertentie levert je bijvoorbeeld 15,- op. Maar stop je met deze investering dan weet je zeker dat je die 15,- niet krijgt.
Bij inbound blijft je investering in content zijn werk doen ook als je het even op een laag pitje zet. Onderstaande grafieken laten je dat goed zien.
What's your reaction ?
Follow us on Social Media
Recent posts
November 20, 2024
Books Article
November 19, 2024
Hoe Aristoteles nu zorgt voor impactvolle communicatie
November 16, 2024
Loonkosten 2025: hier kun je als werkgever op rekenen
November 09, 2024
Dit betekent het regeerakkoord voor jou als ondernemer
November 03, 2024
Dit betekent het regeerakkoord voor jou als ondernemer
Comments (0)
No reviews found
Add Comment