search Inloggen search Registreren

Jouw profiel

Registreren Inloggen

Artikel

16
oktober

Commercial Construction

oktober 16, 2023

views

Leadgeneratie via Linkedin

Leadgeneratie via Linkedin, je hoort er veel over, maar hoe pak je dit aan? Wij helpen bedrijven met het succesvol binnenhalen van nieuwe klanten via onder andere Linkedin. Niet op een massa manier, maar kwalitatief en gericht op jullie doelgroep. Benieuwd hoe je leadgeneratie zelf aanpakt? Lees dan snel verder.

Zo werkt leadgeneratie via LinkedIn

Voor startende ondernemers of ondernemers die een nieuwe doelgroep willen aanspreken kan het een flinke uitdaging zijn om leads te genereren. Want waar vind je jouw doelgroep en hoe spreek je deze mensen op de meest effectieve manier aan? Gelukkig klinkt leadgeneratie ingewikkelder dan het werkelijk is. Met social media platformen tot je beschikking wordt leadgeneratie eenvoudiger dan ooit. In dit artikel leggen we uit hoe leadgeneratie via LinkedIn werkt.

Wat is leadgeneratie?

Binnen elke organisatie en elk bedrijf speelt leadgeneratie een ontzettend belangrijke rol. Klanten komen vaak niet aanwaaien: hier zal moeite en tijd in moeten worden geïnvesteerd. Door gerichte marketing- en salestechnieken wek je als bedrijf de interesse van potentiële klanten. Dit noem je leadgeneratie.

Leadgeneratie is een essentieel onderdeel van ondernemerschap, maar is direct ook één van de grootste struikelblokken van beginnende en gevestigde bedrijven en ondernemers. Potentiële klanten zijn nodig om de omzet te verhogen, maar het vinden van klanten en het verleiden van klanten tot een aankoop is een kunst op zich. Er is niet voor niets zoveel interesse in marketing en sales specialisten.

Het succes van LinkedIn

Leads kun je op diverse manieren genereren, maar één methode die in toenemende mate populair is, is leads genereren via LinkedIn. LinkedIn is niet alleen ideaal voor netwerken, maar ook voor leadgeneratie. Via LinkedIn kun je namelijk de doelgroep uitstekend specificeren, contact onderhouden met de doelgroep, een reputatie opbouwen en marketing- en salesprocessen automatiseren.

LinkedIn is een online platform met een enorm bereik. Het platform heeft wereldwijd meer dan 400 miljoen gebruikers. In Nederland heeft het platform 5 miljoen leden en maar liefst 1,15 miljoen gebruikers die het platform dagelijks gebruiken. Dat biedt dus enorm veel perspectief voor het genereren van leads via LinkedIn.

Leads genereren via LinkedIn

Er zijn diverse manieren om leads te genereren via LinkedIn. Het platform biedt veel functies en hierdoor kun je als organisatie of ondernemer een tactiek gebruiken die aansluit bij jouw voorkeuren en jouw doelgroep. Doorgaans is leadgeneratie op LinkedIn onder te verdelen in 4 delen:

  • Een pakkend profiel
  • De doelgroep identificeren
  • In contact komen met de doelgroep
  • Contentproductie

Een pakkend profiel

Jouw aanwezigheid op LinkedIn begint uiteraard met een persoonlijk profiel. Dit is verreweg het meest belangrijke onderdeel van jouw leadgeneratie; het maakt tenslotte de eerste indruk voor potentiële klanten. Onderschat het belang van jouw profiel niet en besteed hier voldoende aandacht aan.

Zorg binnen jouw profiel in elk geval voor de basisinformatie. Voorzie jouw profiel van een professionele, maar toegankelijke profielfoto, geeft duidelijk informatie over jezelf en jouw functie en vergeet zeker niet om contactgegevens op te nemen in jouw profiel. Hoe uitgebreider jouw profiel is, hoe betrouwbaarder en interessanter je bent op LinkedIn.

De doelgroep identificeren

LinkedIn is het ideale platform voor het identificeren en in contact komen met mensen uit jouw doelgroep. Het platform wordt door een diverse groep mensen gebruikt én heeft een groot sociaal aspect. Hierdoor heb je de beschikking over een grote groep potentiële klanten.

Met een helder beeld van jouw ideale klant kun je op LinkedIn aan de slag gaan met het vinden van jouw doelgroep. Met behulp van zoekopdrachten naar bepaalde functies, bedrijven of groepen kun je jouw leads vinden, maar je kunt ook gebruikmaken van de LinkedIn Sales Navigator om dit te vergemakkelijken.

In contact komen

Als je eenmaal jouw doelgroep hebt geïdentificeerd en jouw ideale potentiële klant hebt gevonden is het zaak om jezelf te introduceren. Een prospect kan tenslotte geen klant worden als hij geen weet heeft van jouw bestaan. Nu kun je uit het niets een wervend bericht sturen, maar eerlijk gezegd zijn er maar weinig mensen die hiervan gediend zijn.

LinkedIn is een social networking platform. Dit houdt in dat het voornamelijk gericht is op het opbouwen van netwerken en het onderhouden van zakelijke contacten. Maak gebruik van deze kennis om in contact te komen met jouw mogelijke leads. Stuur geen wervende berichten, maar juist een persoonlijk bericht met het verzoek iemand toe te voegen aan het netwerk. Dit werkt doorgaans het beste.

Contentproductie

Wanneer je eenmaal een connectie hebt met een potentiële klant is het belangrijk om jezelf op de kaart te zetten. Een lead heeft doorgaans diverse contactmomenten nodig om over te gaan tot actie. Via LinkedIn kun je dit eenvoudig bereiken met jouw content.

Op LinkedIn kun je jouw contacten op de hoogte houden van jouw professionele, maar ook persoonlijke, ervaringen en successen via posts. Dit werkt vergelijkbaar met het posten van berichten op andere social mediakanalen, zoals Facebook en Instagram. Door regelmatig op LinkedIn berichten te delen over jouw bedrijf of onderneming en de producten en diensten die je aanbiedt, trek je de aandacht van jouw netwerk. Zo werk je met elke post aan een mogelijke sale.

Automatiseren van Leadgeneratie

Leadgeneratie via Linkedin kost een hoop tijd. Tijd die je niet altijd hebt. Via autoleads ontzorgen wij jullie met succesvolle lead generatie via het Linkedin platform. Samen kijken we naar de mogelijkheden. Hierbij starten we het met inventariseren van jullie markt en doelgroep. Met een concreet stappenplan zorgen wij ervoor dat jullie leadgeneratie ook gaat werken. Benieuwd naar onze aanpak? Neem dan contact op.

What's your reaction ?

Comments (0)

No reviews found