Artikel
16
oktober
Mercedes: EV is net zo veilig
Met een crashtest tussen twee elektrische modellen wil Mercedes-Benz aantonen dat inzittenden van een EV van het merk net zo veilig zijn als van zijn niet-elektrische modellen.
Om dit aan te tonen hield Mercedes-Benz een crashtest tussen twee elektrische Mercedessen, een EQA en een EQS SUV, bij een snelheid van 56 kilometer per uur, met een 50 procent overlap, vergelijkbaar met een botsing zoals die in het echt vaak voorkomt, bijvoorbeeld bij een niet-geslaagde inhaalmanoeuvre.
Het resultaat van de test was dat zowel de veiligheidskooien voor de passagiers als de hoogvoltagesystemen van beide voertuigen bij de botsing intact bleven, wat ook de bedoeling was. Analyse van de maximaal 150 meetpunten per dummy wijst volgens Mercedes op een laag risico op ernstig tot dodelijk letsel. Ook konden de deuren na de botsing open en werd het hoogvoltagesysteem automatisch uitgeschakeld.
Nul ongevallen in 2050
“Veiligheid maakt deel uit van het DNA van Mercedes-Benz en is een van onze belangrijkste verplichtingen jegens alle weggebruikers. En voor ons is het beschermen van mensenlevens geen kwestie van aandrijfsystemen. De recente crashtest met twee volledig elektrische voertuigen bewijst dit. Het bewijst dat al onze voertuigen een even hoog veiligheidsniveau hebben, ongeacht welke technologie ze aandrijft. We werken er hard aan om onze visie op ongevalsvrij rijden te verwezenlijken, die verder gaat dan de vision zero-doelstellingen van de wereldgezondheidsorganisatie en de regionale commissies van de Verenigde Naties. We willen niet alleen nul verkeersdoden in 2050 en een halvering van het aantal verkeersdoden en ernstig gewonden in 2030 ten opzichte van 2020. Ons doel in 2050 is nul ongevallen met een voertuig van Mercedes-Benz”, aldus Markus Schäfer, lid van de raad van bestuur van Mercedes.
What's your reaction ?
Follow us on Social Media
Some Categories
Recent posts
October 07, 2024
Wat is de Green Claims Directive en waarom is het belangrijk?
October 04, 2024
Case: Albert Heijn Media Services as brand builder or conversion generator?
October 04, 2024
Influence: the 7 principles of Cialdini
October 04, 2024
Demand generation vs lead generation: wat is het verschil?
October 04, 2024
Neuromarketing & ethics: the grey area of influence
Comments (0)
No reviews found
Add Comment