search Inloggen search Registreren

Jouw profiel

Registreren Inloggen

Artikel

30
april

AfterSales

april 30, 2024

2 views

Opnieuw prijsdaling occasions

De gemiddelde prijs van een occasion op platform Autoscout24 is in april verder gedaald tot 22.780 euro. In maart was dat nog 23.124 euro. Daarmee houdt de prijsdaling aan die in januari van dit jaar werd ingezet.

De prijsdaling vanaf januari 2024 is significant: op dat moment was de gemiddelde occasionprijs nog 24.364 euro. Dit betekent voor april 2024 een daling van 6,5 procent.

Niveau 2022

Landenmanager Dorianne Richelle: “De markt is gekanteld. De prijzen dalen verder en komen in de buurt van het niveau van 2022. Dit na enkele jaren van hoge prijzen door een krap aanbod. Hierdoor wordt het voor consumenten steeds aantrekkelijker om een auto te kopen. Ze hebben nu niet alleen meer keuze, maar ook toegang tot aantrekkelijker geprijsde auto’s, wat het gemakkelijker zou moeten maken om hun droomauto te vinden.”

What's your reaction ?

Comments (2)

Mbayam Samba

De gemiddelde prijs van een occasion op platform Autoscout24 is in april verder gedaald tot 22.780 euro. In maart was dat nog 23.124 euro. Daarmee houdt de prijsdaling aan die in januari van dit jaar werd ingezet. De prijsdaling vanaf januari 2024 is significant: op dat moment was de gemiddelde occasionprijs nog 24.364 euro. Dit betekent voor april 2024 een daling van 6,5 procent. Niveau 2022 Landenmanager Dorianne Richelle: “De markt is gekanteld. De prijzen dalen verder en komen in de buurt van het niveau van 2022. Dit na enkele jaren van hoge prijzen door een krap aanbod. Hierdoor wordt het voor consumenten steeds aantrekkelijker om een auto te kopen. Ze hebben nu niet alleen meer keuze, maar ook toegang tot aantrekkelijker geprijsde auto’s, wat het gemakkelijker zou moeten maken om hun droomauto te vinden.”

Landenmanager Dorianne Richelle: “De markt is gekanteld. De prijzen dalen verder en komen in de buurt van het niveau van 2022. Dit na enkele jaren van hoge prijzen door een krap aanbod. Hierdoor wordt het voor consumenten steeds aantrekkelijker om een auto te kopen. Ze hebben nu niet alleen meer keuze, maar ook toegang tot aantrekkelijker geprijsde auto’s, wat het gemakkelijker zou moeten maken om hun droomauto te vinden.”